Medzi našimi zákazníkmi sa nenachádzajú iba „radoví“ ľudia, ale aj odborníci zo sveta reflektorov. Jedným takým je mladý kaderník Ondrej Grňa z Pezinka a my sme sa rozhodli ho vyspovedať.
-
Predstavte sa nám trocha. Kto ste a ako dlho pracujete ako kaderník?
Takže, volám sa Ondrej Grňa a mám svoj salón už 10 rokov v Pezinku a je to moja veľmi veľká vášeň.
-
Chceli ste byť od malička kaderník? Čo vás viedlo k tomu, aby ste začali pracovať s vlasmi?
Áno. Vždy ma vlasy vo všeobecnosti bavili a musím povedať, že vždy som chcel byť zameraný na módu. Nechcel som však byť iba obyčajný kaderník. Mňa viac lákala žiara reflektorov a móla. Takéto tie glamour veci. Čo sa mi nakoniec podarilo, dostal som sa tam. Môžem sa pochváliť, že som „očesal“ rôzne Missky a modelky. Bolo to super.
Viedlo ma k tomu to, že som mal vždy radšej dámsky kolektív a vo všeobecnosti, ako som spomínal, ma zaujímala móda. Jediné, čo bolo z toho najviac. Ono to možno ani nebolo hneď od začiatku pre mňa jasné, že chcem byť kaderník. Skôr ma to lákalo smerom maskérstva. Ale nie to tradičné maskérstvo, ale divadelné. Také filmové alebo do klipov. Nemal som však také výsledky, aby som mohol preraziť.
-
Ako ste sa zoznámili s našimi produktmi?
S vašimi produktmi som sa zoznámil veľmi náhodne, pretože som o vás nikdy predtým nepočul. Ale, raz mi prišla moja zákazníčky, ktorá u mňa predtým bola, možno tak dvakrát. A nemala veľmi dobré vlasy. Keď však prišla na ďalší krát, tak som jej zbadal veľmi veľký rozdiel vo vlasoch. Tak som sa jej opýtal, že ako je to možné. Povedala mi, že cez instagram sa preklikala až na vašu reklamu. Čo ju veľmi zaujalo bola arganová rada. Vlasy jej úplne zmenili charakter, štruktúru. Proste topka.
Ja som bol úplne hotový. Za celú svoju prax, tých 12 rokov, som vyskúšal všetky značky. Nebudem ich tu menovať. Ale tie sa vôbec nechytali. Tak isto sa mi páči, že je to väčšie balenie, lebo tradične bývajú šampóny okolo 200 - 250 ml. A ďalšia vec je, čo je podľa mňa úplne úžasné, je, že je to naozaj pre každého. Hlavne po tejto zníženej cene. Nikto si preto nemôže povedať, že si to nemôže dovoliť.
-
Prečo vás zaujali?
Pretože som videl veľmi viditeľný rozdiel. Dokonca už po prvom umytí. Spolupracujem s jednou nemenovanou značkou už dlhé roky a musím sa priznať, že niekedy som nemusel použiť nič iné iba vaše produkty a vlasy vyzerali krásne.
-
Kto sú vaši zákazníci?
Moja klientela je stredná a vyššia vrstva. Tým pádom by som povedal, že mám medzi zákazníkmi aj rôzne „hviezdy“. Veľmi spokojná s vašimi produktmi je herečka Dominika Morávková. Tá miluje Hydro radu. Rosnička z Markízy Majka Debnárová má veľmi rada šampóny. Potom je tam aj Didiana z FunRádia a Mária Zelinová. Oni si veľmi chvália. Dokonca aj Elena Podzámska vyskúšala a je s nimi veľmi spokojná. Aj speváčka Ronnie tiež používa Beaver produkty a je spokojná.
V podstate, či je to známa tvár alebo „obyčajná“ zákazníčky, všetci sú veľmi spokojní.
-
Máte nejaké tipy na starostlivosť o vlasy, o ktoré by ste sa s nami radi podelili?
Takže v prvom rade, aby používali Beaver (smiech).
V druhom rade je veľmi dôležité, aby človek používal šampón spolu s kondicionérom z rovnakej rady. Aby si ženy neumývali vlasy tak, že si „kydnú“ na vlasy šampón a rovnako aj kondicionér, keďže to spôsobuje to, že majú na druhý deň mastné vlasy. Tak isto odporúčam, predovšetkým ženám so svetlými vlasmi, používať kondicionér. Na druhej strane viem, že tieto šampóny majú v sebe tak super veci, že častokrát netreba kondicionér a vlasy sú krásne.
Nič na tom však nemení fakt, že šampón vlasy otvára a kondicionér ich uzatvára, čo je veľmi dôležité. Aby sme zabránili predčasnému mastneniu vlasov, treba kondicionér správne používať. To znamená votrieť si ho len do končekov vlasov, nikdy nie ku korienkom. No najdôležitejšie je vždy dobre vypláchnuť šampón. Vlasy by mali po šampóne, aj keď je hydratačný alebo regeneračný, po rukách jemne vrzgať. Vtedy je vlas dobre vymytý. Ak po umytí cítite, že je vlas stále mierne balzamovitý, to znamená, že nie je správne vymytý. Vlas je teda stále zaťažený, čo môže spôsobovať lupiny a svrbenie pokožky. Vždy si človek musí uvedomiť, že keď je šampón emulzný, to znamená, že je taký krémový alebo je olejový, stále to nie je žihľavový šampón, ktorý je klasický a stačí ho trocha a hneď si ho opláchnuť.
Keď je vlas dobre umytý, treba dať kondicionér. Iba do dĺžok a neprečesávať. V takom prípade si kondicionér zanesiete až ku korienkom a zbytočne zaťažíte vlas. Je tiež dôležité nechať kondicionér pôsobiť. Minimálne 5 min, no chápem dnešný uponáhľaný svet, ktorý sa opäť vracia, a tým pádom stačí ak ho vôbec použíje.
-
Čo napríklad ženy, ktoré si umývajú vlasy 1x do týždňa. Je to podľa vás dobré?
Tak ako všetko v živote je v určitej nerovnováhe, aj tu sa stretneme s ľuďmi, ktorí si umývajú vlasy každý deň a tí, ktorí si umývajú raz do týždňa. Sú ženy, ktoré majú veľmi husté a tvrdé vlasy a ten vlas je veľmi suchý, tak si neumývajú tak často hlavu.
Čo je pre mňa, z principiálneho hľadiska, nehygienické. Pretože človek sa potí a keď ešte navyše pracuje v prašnom prostredí alebo v kuchyni, vlasy to všetko nasávajú. Takže, ja si osobne myslím, ideálne si umývať vlasy, tak 2x do týždňa. Určite nie je dobré umývať si vlasy každý deň, lebo pokožka má pamäť. Tým pádom ani nejde tak o vlasy ako o tú pokožku. Tým, že si často umývate vlasy, odmastňujete pokožku a ona má potom tendenciu sa rýchlo mastnieť. Ten maz tam totiž nie je len tak. Slúži predovšetkým na výživu vlasov. Vlas by mal byť preto umývaní tak, aby vydržal aspoň dva dni. Preto si treba zvoliť správny šampón. Taký, ktorý nebude zaťažovať vlasy.
Samozrejme, existujú produkty, napríklad zo žihlavy alebo chmeľu, ktoré vysušujú vlasy, aby sa tak rýchlo nemastnili. Po použití týchto prípravkov sú však vlasy viditeľne poškodené.
-
Z toho teda vyplýva, že výber vhodnej vlasovej kozmetiky je pre zdravie a krásu vlasov dosť podstatný.
Áno.
Ako uviedol p. Grňa, je nevyhnutné si správne vybrať vlasovú kozmetiku a venovať tomu náležitý čas. A keďže vieme, že to niekedy môže byť naozaj ťažké sa rozhodnúť, veľmi radi vám poradím s výberom správneho produktu a produktovej rady pre vás.